J.R. August, jedan od najistaknutijih regionalnih glazbenika nove generacije, sinoć je oduševio prepuni Peti Kupe na koncertu povodom deset godina karijere. Broj glazbenika koji su prodefilirali kroz večer i na samom kraju se okupili na pozornici bilo je teško izbrojati, a svatko od njih upotpunio je ovu slavljeničku večer. J.R. s bendom prošetao je pjesmama kroz sve svoje albume i faze stvaranja glazbe te pokazao zašto i dalje drži titulu jednog od najboljih kantautora u regiji. Fantastičnim koncertnim izvedbama pokazali su kako su u punoj sviračkoj spremi, a kolege gostujući glazbenici starim su pjesmama udahnuti svježinu.
![](https://ci3.googleusercontent.com/meips/ADKq_NbJOj4tSjg98UHcRYqRsOdUBZENSi5HwK_CpF3Mq8NZSiJIWz6oj4zRv5379lG0VhhJS_93kj_y0jmjmegrec-NOlt7clOxnsnL4K4pnRhkyFo7mzkn9-HuUDRW42GnlSUu9h87ynxwwckdn4ClPt_bS3vtTXjG_QSyBXL8tIk=s0-d-e1-ft#https://mcusercontent.com/ec976eea3dccd077a2bdec7d8/_compresseds/aa779d0b-6301-34eb-e5b3-7ed333cd88c8.jpg)
Posebnost ove večeri bila je i u tome što je J.R. u ovom istaknutom zagrebačkom klubu snimio live album povodom 10 godina od prvog EP-ja “Change of Seasons”, nakon fenomenalnog koncerta kojeg je sa svojim osmeročlanim bendom održao na istom mjestu u listopadu prošle godine. Ovog puta, s J.R.-om su se na pozornici, ali i u publici, našli svi bitni akteri njegove karijere, odnosno svi koji su na neki način ostavili trag na njegovih zadnjih deset glazbenih godina. Od jazz gitarista i nekoć člana benda Pavla Miljenovića, flautista Lea Beslaća, saksofonista i trombonista Marka Gudelja i Vedrana Vojnovića, kantautora Mahkeya koji je izveo pjesmu “Deepest Oceans of My Mind”, do Kreše Oremuša na usnoj harmonici, Jure Hercega i na samom kraju zbora, ova glazbena večer zatvorena je s isčekivanjem novog materijala ovog plodonosnog autora i izvrsnog benda.
![](https://ci3.googleusercontent.com/meips/ADKq_Na2x5OK-scTZOi3mI-Tqyo5kP28W9qFGxCFpOxN5JXPsaPYEgHcle21YyG7EwCsMcp2Yanhdn6WMZvuzUVlN0Ndth_sodJ0pHIcSLeVuSRNShxKhYyRDKXpVhIzsxQEO3UI7tEM_VD0jpNrKEpEGqTJah6LX3ZeXWwi5wp-W_I=s0-d-e1-ft#https://mcusercontent.com/ec976eea3dccd077a2bdec7d8/_compresseds/0758252f-f976-e6ba-2d19-b952193f4a4f.jpg)
“Tridesetak glazbenika je uz J.R. Augusta prodefiliralo pozornicom akustički perfektnog, krcatog Petog kupea sa savršeno podešenim razglasom što nije čest slučaj u našim klubovima, a da sav taj ‘defile’ nije bio nimalo naporan ili pretenciozan. Naprotiv, koncert je bio sjajan, lijep i dojmljiv. Četiri su razloga tome. Prvi, pjesme J.R. Augusta poput ‘Dealing With Pain’, ‘Lead The Way’, ‘The Exorcist’, ‘The Misanthropist’, ‘Crucify me’ ili ‘Dangerous Waters’ su duboke, emotivne i snažne, čak i kad su neke od njih tiše. Govore o grijehu i oprostu, posrnuću i uzdizanju, razočaranju u sebe i uznesenju k Bogu, vjerskom zanosu i demonskim iskušenjima. Drugi, J.R. August sa svojim sviračima fascinantno ulazi i izlazi iz folka u soul uz koji se može i zaplesati, teški i tmasti blues kao u ‘Fall Apart Blues/Black Limousine’, vrckavi boogie, olujni rock, New Orleans jazz. (…) I pri tome ostao svoj i na našoj sceni unikatan, a i u svjetskim razmjerima kvalitetan kantautor. Treće, J.R. August je dostatno kapacitiran pijanist i impresivan vokalist da uživo izvede ne baš lake pjesme, bilo da je u falsetu ili nižim registrima. I četvrto, za jednog kantautora, J.R. August izuzetno je sposoban “vođa sastava” koji elegantno i naizgled lako, ali vješto i promišljeno ustrojava svoje ‘stalne’ glazbenike i brojne goste, uključivši i zbor na bisu”, navodi Aleksandar Dragaš u izvještaju s jučerašnjeg koncerta za Jutarnji list.
![](https://ci3.googleusercontent.com/meips/ADKq_NaW7zH4fyAzfThTw6eCXX9NpHwbCmV_D57MEZjyuc4-usYPWnGMS-LGuGfuBasGKF1UH5UKNeT7kCwXGBzl9KniJSzi8NCayjd7RRl4-wIcZrS7kAiydDqmvHpOIDmN7t-K--xoKOO-9_gUQ7xhwQTHwok_0WwfIFaUH510mys=s0-d-e1-ft#https://mcusercontent.com/ec976eea3dccd077a2bdec7d8/_compresseds/bee9b5db-6143-b85c-10b7-99b804fc8955.jpg)
Foto: Filip Kovačević